- Biznes-Animator
Konkurs CUPT - modernizacja wagonów towarowych w zakresie zmniejszenia emisji hałasu
Centrum Unijnych Projektów Transportowych ogłasza nabór w trybie konkursowym wniosków o dofinansowanie w ramach: Oś Priorytetowa V – Rozwój transportu kolejowego w Polsce, Działanie 5.2 – Rozwój transportu kolejowego poza TEN-T
Wnioski można składać w terminie 01.09.2021-30.09.2021r.
Przedmiot konkursu:
Dofinansowanie mogą uzyskać projekty dotyczące modernizacji wagonów towarowych w zakresie zmniejszenia emisji hałasu polegającej na zastąpieniu żeliwnych wstawek hamulcowych wstawkami kompozytowymi oraz dostosowaniu pozostałych elementów wagonów towarowych do tego zastąpienia.
Złożenie wniosku o dofinansowanie może być poprzedzone złożeniem przez potencjalnych beneficjentów wniosku o udzielenie pomocy publicznej (Woupp). Złożenie Woupp oraz wynik jego oceny nie warunkuje możliwości złożenia wniosku o dofinansowanie oraz uzyskania dofinansowania w ramach konkursu.
Złożenie Woupp ma na celu wstępną kwalifikację projektów i ma charakter fakultatywny. Umożliwia potencjalnym beneficjentom wcześniejsze rozpoczęcie prac nad realizacją projektów i ponoszenie wydatków kwalifikowalnych już od dnia otrzymania wstępnego potwierdzenia, że projekt kwalifikuje się do otrzymania pomocy.
Typ projektów podlegających dofinansowaniu:
modernizacja wagonów towarowych w zakresie zmniejszenia emisji hałasu.
Rodzaj podmiotów, które mogą ubiegać się o dofinansowanie w ramach konkursu:
przewoźnicy kolejowi w rozumieniu art. 4 pkt 9 ustawy o transporcie kolejowym,
dysponenci w rozumieniu art. 4 pkt 6b ustawy o transporcie kolejowym,
– mający siedzibę na terytorium jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA).
Maksymalny poziom dofinansowania UE na poziomie projektu wynosi 50% wydatków kwalifikowanych. Wysokość dofinansowania nie może być wyższa niż kwota niezbędna do pokrycia różnicy kosztów między pierwszym dostosowaniem wagonu towarowego do zamontowania i zamontowaniem w nim kompozytowych wstawek hamulcowych a kosztem wyposażenia wagonu towarowego w żeliwne wstawki hamulcowe.
